EQUIP D’ORIENTACIÓ PSICOPEDAGÒGICA SADAKO

EOP 2017-2018L’EOP de Sadako és un grup persones responsables de vetllar pel seguiment dels alumnes de l’escola, perquè en el seu procés educatiu rebin l’atenció individual adequada a les seves necessitats, al costat dels tutors i tutores dins de  l’entorn escolar.

L’escola, des d’una perspectiva inclusiva, preveu aquesta atenció personalitzada des de models de codocència. Un treball educatiu compartit dins l’aula, de manera que els i les mestres del curs i els reprentants de l’Equip  d’Orientació treballen conjuntament dins l’aula, comparteixen models d’intervenció, mirades educatives i presa de decisions. Un treball en equip de gran rellevància en el desevolupament del projecte educatiu de l’escola. La tasca de l’EOP amb els/les alumnes és diferent segons l’etapa educativa:

  • Educació Infantil A cada curs una persona de l’EOP n’és el principal referent. Entra a les aules a observar les dinàmiques dels grups i possibles alertes d’alumnes observades per mestres o per la mateixa personade l’EOP. És de caire preventiu.
  • Educació Primària Cada curs té una persona de referènciade l’EOP. Entra un nombre notable de sessions a les aules, formant equip amb els/les mestres tutors/es, el que anomenem tutories compartides. També té caràcter preventiu, però, sobretot actua directament en el procés d’aprenentatge dinamitzant el debat pedagògic i metodològic amb l’equip de mestres.
  • Educació Secundària Cada curs té una persona de referènciade l’EOP. En el primer cicle de l’ESO (1r i 2n), el membre de l’EOP de referència esdevé cotutor, de manera que el seguiment amb les famílies quedarà distribuit entre les tres persones que siguin els tutors/es del curs. En el segon cicle de l’ESO (3r i 4t) la dedicació serà en funció de les necessitats de cada grup. Pot entrar a algunes sessions d’aula, compartint docència amb el/a professor/a, o bé, treballar amb un grup reduït d’alumnes segons les necessitats del grup i l’organització del curs.

La tasca de l’EOP amb l’equip de mestres és de col·laborar, acompanyar i assessorar en el procés educatiu, intervenint en l’aplicació dels protocols d’atenció a la diversitat i en el seguiment general dels alumnes.

La tasca de l’EOP amb les famílies és el d’atendre les possibles demandes, fer observacions i/o derivacions a altres centres. Acompanyar les famílies a les entrevistes amb tutors/es sempre que es consideri necessari. I garantir un treball continuat a cada alumne a mida que avança en els diferents cursos de la seva escolaritat.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s