EQUIP D’ORIENTACIÓ PSICOPEDAGÒGICA SADAKO

 

L’EOP de Sadako és un grup persones responsables de vetllar pel seguiment dels alumnes de l’escola, perquè en el seu procés educatiu rebin l’atenció individual adequada a les seves necessitats, cooperant amb l’equip de tutors/es i donant suport, dins de  l’entorn escolar.

L’escola, des d’una perspectiva inclusiva, preveu aquesta atenció personalitzada des de models de codocència. Un treball educatiu compartit, de manera que els i les mestres del curs i els/les referents de l’Equip d’Orientació treballen junts dins l’aula, comparteixen models d’intervenció, mirades educatives i presa de decisions. Un treball en equip de gran rellevància en el desevolupament del projecte educatiu de l’escola.

La tasca de l’EOP amb els/les alumnes és diferent segons l’etapa educativa:

  • Educació Infantil. A cada curs una persona de l’EOP n’és el principal referent. Entra a les aules a observar les dinàmiques dels grups i possibles alertes d’alumnes observades per mestres o per la mateixa persona de l’EOP. És de caire preventiu.
  • Educació Primària. Cada curs té una persona de referènciade l’EOP. Entra un nombre notable de sessions a les aules, formant equip amb els/les mestres tutors/es, el que anomenem tutories compartides. També té caràcter preventiu, però, sobretot actua directament en el procés d’aprenentatge dinamitzant el debat pedagògic i metodològic amb l’equip de mestres, com un/a mestre/a més.
  • Educació Secundària. Cada curs té una persona de referència de l’EOP. De 1r a 3r se segueix la mateixa dinàmica de tutories compartides que a primària. A 4t la dedicació és en funció de les necessitats de cada grup. Pot entrar a algunes sessions d’aula, compartint docència amb el/a professor/a, o bé, treballar amb un grup reduït d’alumnes segons les necessitats del grup i l’organització del curs.

La tasca de l’EOP amb l’equip de mestres és de cooperar, acompanyar i assessorar en el procés educatiu, intervenint en l’aplicació de les estratègies més adequades per atendre les necessitats i fer el seguiment dels alumnes.

La tasca de l’EOP amb les famílies és el d’atendre les possibles demandes, fer observacions i/o derivacions a altres centres. Acompanyar les famílies a les entrevistes amb tutors/es sempre que es consideri necessari. I garantir un treball continuat a cada alumne a mida que avança en els diferents cursos de la seva escolaritat.

L’EOP de Sadako manté un contacte continuat amb l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic) de Gràcia, tant per coordinar el seguiment d’alguns alumnes que requereixen una atenció especial  com per fer seguiment i/o orientació més específica a famílies i/o a docents.

Un pensament sobre “EQUIP D’ORIENTACIÓ PSICOPEDAGÒGICA SADAKO

  1. Hola, sóc en Jordi Aguilera, redactor del programa InfoK, l’informatiu infantil del Super3.
    Si us plau, voldria contactar amb l’Anna Ricart per comentar-li un tema d’un reportatge que estic preparant.
    El meu correu és:

    jaguilera.k@tv3.cat

    moltes gràcies.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s